Τα είδη της Λογικής



. (1) Δεν υπάρχει "κοινή λογική", αλλά υπάρχουν πλείστα είδη λογικής, τα οποία καί τα καταγράφω ενημερωτικώς. (α) "Λογική των παραδόξων" του Ζήνωνος Ελεάτου(490-430π.α.χ.χ.) (β) "Κυνική Λογική" του Αντισθένους Κυνικού(445-360π.α.χ.χ.) (γ) "Ηδονική"/Ηδονιστική" Λογική του Αριστίππου Κυρηναίου(435-355π.α.χ.χ.): "Αρχή καί ρίζα παντός αγαθού η της γαστρός ηδονή" (δ) "Στωική Λογική" του Ζήνωνος Κιτιέως (ε) "Εριστική Λογική" των σοφιστών Αναξαγόρας Κλαζομένιος(500-428π.α.χ.χ.): Αρχές-Νούς καί Ύλη-Κινητήριος δύναμη ο Νους-Αναφέρθηκε σε πτώση μετεωριτών καί προέβλεπε την μεταβολή καιρού μέσω υπολογισμών Πρωταγόρας Αβδηρίτης(485-410π.α.χ.χ.): Περί όλων των πραγμάτων μέτρον είναι ο άνθρωπος-Η "αιδώς" καί η "δίκη" ενυπάρχουν εκ φύσεως εντός των ανθρώπων-Αδύνατη κάθε αντικειμενική γνώση περί θεών Πρόδικος Κείος(470-400π.α.χ.χ.): Ενασχόληση με γλώσσα-διάκριση των συνωνύμων καί θέματα ηθικής Γοργίας Λεοντίνος(483-376π.α.χ.χ.): Εισηγητής των ρητορικών σχημάτων, υπέρμαχος της ρητορικής Θρασύμαχος Χαλκηδόνιος(459-400π.α.χ.χ.): Μαθητής Πλάτωνος καί Ισοκράτους. "Νόμος το δίκαιον του ισχυρού". Πρόδρομος του Μακιαβέλλι. Ιππίας Ηλείος(470-400π.α.χ.χ.): Σκοπός η αυτάρκεια. Κριτίας Αθηναίος(460-403π.α.χ.χ.): Αρχηγός των τριάντα(30) τυράννων. Θέση του ότι η θρησκεία είναι "μυστικός στρατός του ηγεμόνος" χάριν των συμφερόντων του, πολλούς αιώνες προ του Καρόλου Μαρξ. (στ) "Επικούρεια Λογική": Αποφυγή πλήθους-Αταραξία-Αποχή θεών εκ των ενδοκοσμικών θεμάτων "Λάθε βιώσας" το σύνθημά του Επικούρου(341/340-271/270π.α.χ.χ.) (ζ) "Σκεπτική Λογική": Αποφυγή θετικής ή αρνητικής θέσεως. Ιδρυτής Πύρρων ο Ηλείος(35/360-265/260π.α.χ.χ.). Οφείλουμε προς όλα να επιφυλασσόμαστε.  (η) "Μεγαρική Λογική": Σημασία στο νόημα των λόγων. Ιδρυτής ο Ευκλείδης ο Μεγαρεύς ή Γελώος(450-380π.α.χ.χ.)  (θ) "Ηλιακή Λογική": Βασική αρχή της η αθανασία της ψυχής. Ιδρυτής ο Φαίδων Ηλείος(418π.α.χ.χ. κ.εξ.)  (ι) "Ερετριακή Λογική": Βασική αρχή της η αθανασία της ψυχής. Ιδρυτής ο Μενέδημος Ερετριέας(340-265π.α.χ.χ.). Είναι συνέχεια της Ηλιακής σχολής. (ια) "Αριστοτελική Λογική": Ιδρυτής ο Αριστοτέλης Σταγειρίτης(384-322π.α.χ.χ.) Σκοπός της φιλοσοφίας είναι το ον καί όχι το συμβάν-Παροχή των αρχών προς τις επιστήμες καί τις τέχνες.  (ιβ) "Πλατωνική Λογική": Ιδρυτής ο Αριστοκλής Αρίστωνος καί Περικτιόνης/Πωτώνης, κοινώς "Πλάτωνας", λόγω του ευρέος στέρνου καί μετώπου του (428/427-348/347π.α.χ.χ.). Αθανασία της ψυχής, Ηθική-Μεταφυσική-Λογική κατ' αυτόν οι κατηγορίες της Φιλοσοφίας, τεραστία η σημασία του αριθμού, μετεμψύχωση-μενεσάρκωση. (ιγ) "Πυθαγόρεια Λογική": Ιδρυτής ο Πυθαγόρας ο Σάμιος(582-500π.α.χ.χ.). Απόλυτη αποχή από το κρέας καί κοινοκτημοσύνη των αγαθών ως προς τα πλήρη μέλη, υποστήριξη της μετεμψύχωσης-μετενσάρκωσης, τεραστία η σημασία του αριθμού, ενώ πρακτική του Πυθαγόρου καί τα γνωστά ως "αμφίσημα ρητά".     (ιδ) "Ορφική Λογική": Πρέλευση όλων από το Χάος, δραστική δύναμη το "πύρ", "θεός"="πύρ", ζωή=ένωση σώματος-ψυχής => θάνατος=χωρισμός σώματος-ψυχής, Κοσμική ενότητα(=ο κόσμος είναι ενιαίος), μετενσάρκωση. (ιε) "Ιωνική Λογική": Προέλευση του Κόσμου από τα φυσικά στοιχεία. Θαλής ο Μιλήσιος(636-546π.α.χ.χ.): Πρωταρχικό στοιχείον το ύδωρ, Αναξίμανδρος ο Μιλήσιος(611-546π.α.χ.χ.): Πρωταρχικό στοιχείον το άπειρον, Αναξιμένης ο Μιλήσιος(546/545-513/512π.α.χ.χ.): Πρωταρχικόν στοιχείον ο αήρ, Διογένης ο Απολλωνιάτης(500-430π.α.χ.χ.): Ύπαρξη-καταστροφή πραγμάτων μέσω της πύκνωσης-αραίωσης του αέρος, ύπαρξη κενού-απείρων κόσμων, γεωκεντρικό σύστημα, σύσταση της Γης από την πήξη του θερμού λόγω ψύχους Ηράκλειτος Εφέσιος(540-480π.α.χ.χ.): Δημιουργία κόσμου εκ του αειζώου πυρός,  αναπτομένου καί σβηνομένου περιοδικώς=> Θέση συστελλομένου-διαστελλομένου σύμπαντος-Πρόταξη του νόμου έναντι όλων  (ιστ) "Ιωνική Ατομική Λογική":  Ύπαρξη "κενού" καί "ατόμου"-Μηχανική δημιουργία των πάντων Λεύκιππος Ελεάτης ή Αβδηρίτης ή Μήλιος(500π.α.χ.χ. κ.εξ.) Δημόκριτος ο Αβδηρίτης ή Μιλήσιος(460-357π.α.χ.χ.)  (ιζ) "Μακιαβελλική Λογική" (ιγ) Χριστιανική λογική-Τερυλλιανός περί το 200μ.α.χ.χ.: "πιστεύω επειδή είναι παράλογο". (2) Αν δεν εφαρμόζονται, τότε οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να μάθουν καί τη σχετική προς αυτά νομοθεσία καί τόσον ατομικώς όσον καί ομαδικώς, να κινηθούν δικαστικώς, χάριν των δικαιωμάτων τους.-

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

PDF ΒΙΒΛΙΑ ,ΟΔΗΓΟΙ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ

Ο παγκόσμιος έλεγχος των μαζών!..

Κοινωνική δομή στην Αρχαία Σπάρτη